חופש הבחירה בשרשרת אורות הנשמה

 

חופש הבחירה בשרשרת אורות הנשמה

אתרי חדש

חופש הבחירה מתבטא קודם-כל בבחירת הנשמה-האם, ה'חיה' ("אשכול הנשמות" לעתיד לבוא, בהמשך השירשור), לצאת מהרמוניית העולמות העליונים – "המדרגים הגבוהים", אל עולמות הניסוי, עולמות ההפרדה, ובכללם – אל עולמנו.

אתגר הנשמה-האם, שהיא מעין-סניף של ה'אחד', נשאית ה'אחד', הוא כביכול להתרחק מן ה'אחד' (מעצמה) בשגררה חלקים-שוכחים מעצמה לגוף-אדם, כדי לחבור באמצעותם אל ה'אחד' – הפעם במימד החומר – במודע-שבהיזכרות, בשמחה!

לכן, בהמשך מסע ההתרחקות, לאחר השגת שיכחה ברמה מסוימת, הנשמה-האם מתארגנת בצורת אשכול-ניצוצות. אלו הם ניצוצות-נשמות, שיחוו גופי אנוש בעולם ההפרדה. הנשמה-האם מתפצלת לניצוצות שכן עוצמתה כמכלול אחד גבוהה מאוד, והיא עלולה לגלות במהירות – על כדור-הארץ – את הדברים שיש לשוכחם (מבחינת הניסוי – "זה לא חוכמה"). כמו-כן היא עלולה "לחרוך" באורה הרב את הגוף הפיזי האנושי, דל-האור, שיכולת הכלת תדר כה גבוה בלתי-אפשרית עבורו. (הערה מאוד אישית: נראה לי ש"הנפילים", המוזכרים בתורה, היו, כל אחד, מעין אשכול-נשמות שחווה גוף-אדם, דהיינו, ישות אור ענקית).

עקרון חופש הבחירה נשמר ומועבר גם לניצוצות-הנשמה (המכונים בפינו בקיצור 'נשמות'), היורדים-כביכול מ"אשכול הנשמות". זהו העיקרון הבסיסי, הראשוני והחשוב ביותר בעולמנו, והוא מהותי להתרחשות האנושית על הפלנטה, עקב הניסוי הנערך בה.

ניצוץ הנשמה-בגוף האדם בחר בחירות רבות לפני שנכנס לארצות-האדם, ובחירותיו מהוות את סעיפי "החוזה המקודש", אשר לפיו הוא מוביל את הגופנפש שלו במסע החיים האנושיים, גם אם החוזה עצמו לוט בערפל של שיכחה.

גם ל(גופ)נפש-האדם שמורה כידוע זכות הבחירה החופשית: א. מבחינת המציאות ה'חיצונית', אוכלוסיית העולם נאבקה, ועדיין נאבקת – בחלקים גדולים של כדור הארץ, על זכות זו. ב. מבחינת המציאות הפנימית –  יש לנפש האדם ולרוחו זכות בחירה חופשית גם כלפי המדרג הגבוה יותר, (ניצוץ) הנשמה.

נראה איפוא כי לכל מדרג נמוך יותר (מן המדרג שמעליו), יש חופש בחירה לעשייה ייחודית, על-פי רצונותיו. המדרג האנרגטי שנמצא בתחתית השרשרת הוא גוף האדם, וגם לו (לאבריו ולתאיו) יש תודעה משלו ובחירה משלו, אף כי זו מושפעת ביותר מן המדרגים שמעליו.

מכול הנאמר כאן עולה, שאם ישאלני אדם – "מה זה 'בית-הסוהר' הזה? למה דנו אותנו לחיות כאן, בעולם הזה, שלא לפי רצוננו?" – אשיב לו: "הבחירות היו והינן בידינו – בידי העצמי הגבוה שהוא חלק מובהק ממך, גם ובעיקר, לפני שנולד בגוף, העתיד לגדול ולהיות 'אתה'. אתה – הבוחר גם אם אינך יודע זאת!".

ואז אולי תשתרר לרגע פלאי אחד דומיית "אהה… גם אני רוצה לדעת על כך יותר…".

 

 

לבחירתכם - שתפו נא