על פרשת השבוע 'דְבָרִים', דברים, א/א – ג/כב
א. כוחו שבכוחי
פרשת דְבָרִים, הנקראת תמיד בשבת שלפני תשעה באב – "שבת חזון", על-שם ההפטרה חזון ישעיה, היא הפרשה הפותחת את הספר האחרון בתורה – ספר דְבָרִים:
"אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר דִּבֶּר משֶׁה אֶל כָּל יִשְׂרָאֵל…".
מבין פסוקי הפרשה התחברתי אל הפסוק הזה:
דברים, א/לא וּבַמִּדְבָּר, אֲשֶׁר רָאִיתָ, אֲשֶׁר נְשָׂאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, כַּאֲשֶׁר יִשָּׂא-אִישׁ אֶת-בְּנוֹ–בְּכָל-הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר הֲלַכְתֶּם, עַד-בֹּאֲכֶם עַד-הַמָּקוֹם הַזֶּה.
וחשבתי על הפסוק הזה, על הדימוי המדהים שבו: כַּאֲשֶׁר יִשָּׂא אִישׁ אֶת בְּנו, וכתבתי, בהדהוד יהודה עמיחי'י בתוכי:
כן, ככה נושא – את היחיד ואת העם –
האל,
הכוח הבורא בנו ואותנו
כל העת – כַּאֲשֶׁר יִשָּׂא אִישׁ אֶת בְּנוֹ,
באהבה, בחסד, בנשיאת כפיים,
בְּכָל הַדֶּרֶךְ –
והיא תהילתו.
וככה אנשא אני בכפיו –
ב א מ ו נ ה
ש ל י מ ה,
בידיעת כוחו האמיתי
שבכוחי שלי,
כוחי החבוי בי,
והיא תהילתי.
עַד הַמָּקוֹם הַזֶּה… –
מקומנו-ארצנו,
מקום-הביחד שלנו,
ארץ אהבתנו,
והיא תהילתנו.
ב. בקול משה שבלבי
ועוד פסוק בפרשה הרהיבני בעוצמתו –
דברים, פרק ג/כא-כב:
וְאֶת-יְהוֹשׁוּעַ צִוֵּיתִי בָּעֵת הַהִוא לֵאמֹר: עֵינֶיךָ הָראת אֵת כָּל-אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלהֵיכֶם לִשְׁנֵי הַמְּלָכִים הָאֵלֶּה–כֵּן-יַעֲשֶׂה יְהוָה לְכָל-הַמַּמְלָכוֹת, אֲשֶׁר אַתָּה עובֵר שָׁמָּה. לא תִּירָאוּם: כִּי יְהוָה אֱלהֵיכֶם הוּא הַנִּלְחָם לָכֶם.
"כִּי יְהוָה אֱלהֵיכֶם הוּא הַנִּלְחָם לָכֶם" –
זו תורת האמונה התמימה כולה,
על רגל אחת
יציבה,
שאני לוקחת בהודיה מן הפרשה:
לא להתיירא כלל –
כי המקור הגדול עצמו
הוא המתווה את דרכי,
הוא הנלחם לי,
לנו,
ואת קולו-ללא-קול,
את דבריו-ללא-דבר,
אשמע –
בקול האהבה,
בקול משה
שבלבי,
אעשה ואשמע,
אשמע ואעשה.