#METOO

 

#METOO

האם יש יד מכוונת לכול אחת/ד מאיתנו, בני האדם, וגם לכול מקבץ אנשים שיוצרים בהסכמה – קבוצה, שבט, ישוב, אירגון, עם, מדינה? 
לפי תפישות רוחניות בנות העידן החדש – יש ויש; ולפיהן – אל הפרט ולכן גם אל הכלל, משתלשלת ויורדת כל העת אנרגיה בוראת-מקרינה, יוצרת-תומכת, בעלת תודעה, שוחרת טוב ופועלת להיטיב, והיא, בואריאנטים רבים, מכוונת התפתחות וגדילה של הנשמות-בגופי-אדם.
הגבלת הטוב בעולם והתפשטות הרוע בו, הכול לפי הזמן והמקום, אינה מעידה על קוצר ידה של "תודעת העל המכוונת לטוב" אלא על כלל הברזל בחיי הנשמות בגופי אדם – כלל הבחירה החופשית. אנשים מפחדים, שבוחרים לפחד או שאינם בוחרים להתנגד לפרדיגמות החיים המפחידות שלפיהן חונכו, מעצבים מציאות מפחידה, לפי הכלל "דומה מושך דומה" (או: "מצא מין את מינו").
התקדמות האנושות להבנת האחד שבכול, ליותר שוויון-בכול, ליותר אושר אישי תוך עזרה הדדית וקבלת השונה, וליותר חיי רווחה ומימוש עצמי – היא מפעל משותף של בחירות הפרט והכלל עם מכווניהם במדרגים העליונים, זורעי האנרגיה המשפרת בתבל. אנרגיה זאת, אנרגיית האיפשור להעלות תדר ולהסתנכרן עם תודעות העל שלנו ובנו, הולכת ומתחזקת בימינו באופן משמעותי.
בין סימני ההתפתחות של הזמן הנוכחי, שהיד המכוונת "מלמעלה" ניכרת בהן לטובה, בולטת גם תופעת #MeToo, לפיה נשים רבות מעלות מן העבר זיכרון קשה של אלימות, השפלה וניצול על ידי גברים ("מרום מעמדם" לעתים), שפגעו בהן בתחום המיני. באמצעות התקשורת הרב-ערוצית ובעיקר בפלטפורמה הכה-חשובה של הרשתות החברתיות, מפורטים סיפוריהן של הנשים שנפגעו מהתנהלות לא-מוסרית, כוחנית, מצמיתה ודה-הומנית.
יום שישי לפני הצהריים, אני בטירונות במחנה 80. פתאום מוכרז במפתיע שהסופש נפתח הביתה לכול הפלוגה המצטיינת. בצומת הנידחת (אז), הרחוקה רק 7 ק"מ מהבית, אני ממתינה כבר זמן כפול מזה שלקח לי להגיע לכאן מהבסיס. כמעט ולא עוברים פה כלי רכב אבל סבא טוב-לב אחד עוצר לעזור, למרות שמיד מגיע לביתו, ואני נותנת לו מספר טלפון שאליו הוא מתבקש לצלצל למי שאולי יוכל לאסוף אותי. ואכן מגיע מישהו ואוסף אותי, אבל פתאום הוא סוטה ימינה לדרך עפר, כולו חיוכים מגעילים, שטוף לבלי-הכר באנרגיה דוחה ומפחידה.
הצרחות והמאבק מבהירות לו שלא. 
מעולם לא סיפרתי ולא התלוננתי. אולי משום שענייני מין היו אז לגביי משהו שלא מספרים עליו, אולי משום שהכרתי אותו היטב ולא רציתי לקלקל לו, ואולי משום שכבר בילדות, בבית הילדים הפרוץ לכול בלילה, התרגלתי להעיף, מתוך שינה, בזעף חנוק, זבובים סוטים שהתישבו על מיטתי.
חשיפות #גםאני, מתרחבות ונפוצות כעת בארה"ב ובאירופה ותופשות תאוצה, כידוע, גם בישראל, לא רק לגבי מפורסמים, פוליטיקאים ואנשי מדיה אלא גם לגבי בעלי שררה במשפחה וגם לא בעלי שררה, זקנים וצעירים מכול המעמדות, בתעשיה ובניהול, באקדמיה, בצבא ובאירגונים רבים ושונים.
שלושה היבטים חיוביים עיקריים ניכרים בחשיפות האלה, והם להבנתי פועל יוצא משיתוף פעולה הדוק של מדרגי-העל עם נשות העולם: 
א. השטף המתגבר של מה שנחשף אמור לתת ביטחון, יותר יותר, לאישה היוצאת מביתה וכמובן לזו המועסקת על-ידי גברים, כאן, עכשיו ובכול מקום וזמן.
ב. מבחינה אנרגטית יש, בפומביות הניתנת למה שהתרחש בעבר, ניקוי רב-מימדי של אנרגיית האונס שהצטברה לאורך אלפי דורות באנושות (ונאצרה בה גנטית) ובנשמות כדור הארץ. דימוי לכך יכול להתקבל מתחום ההיגינה: מורגשת כמעט-הבשלה של המורסה לצאת החוצה, אך רק הידבקות של לכלוך מסוים, ואחר-כך לחץ מסוים, יאפשרו את "הבשלתה" ואת יציאתה של המוגלה.
ג. להבנתי, זהו קצה הקרחון של מחאת נשות העולם. האמירה של המשך הקרחון, שיתגלה יותר ויותר ככול שנמשש את כוחנו ונעמוד על עוצמתנו, עשויה להיות כזאת: "גברים! מספיק כבר עם הכוחניות חסרת המוסר שלכם בפוליטיקה הבלתי-אחראית, המצעידה אותנו למלחמות ושפיכות דמים בהגמוניה הטוטאל-זכרית הצבאית שלכם. לא נסכים שילדינו יהרגו/ייהרגו. הקץ לנשק והסוף לקרבות המשמשים ערוץ "לגיטימי" כביכול לביטויי האגו הגברי הדורס-כול, שהשאגות במגרשי הכדורגל אינן מספקות אותו".
הכוח הנשי העולמי עולה כעת גם כדי שימדוד את מלוא עוצמתו. המחאה הזאת עשויה להוליד בהמשך קריאה נשית עולמית לניהול משברים במו"מ, תוך הפסקת שלטון הגבר הסוטה והורמוני המאצ'ו-טריטוריה והמאצ'ו-כבוד שלו. נכון, הקוראן קורא לאפליית נשים והמוסלמי מדכאן לעתים ביד רמה; אוכלוסיות ענק מדכאות גברים כנשים ולכן שם החלש מתנכל לחלשה ומחלישה עוד יותר, ומצב הנשים לפי חוקי היהדות אינו מזהיר, מבחינת שונות. אבל כך ממש, בשטף ההוקעה של הגבר המשפיל, עשוי להיות נצבר מומנטום נשי לשינוי גורף, וההמשך – מי ישורנו…
המחאה הנשית הגדולה יוצאת לדרך, בעיקר בעולם המערבי, בעימות עם הגבר המשתרר בכוחו על האישה, והיא עשויה להתפשט לעימות עם הגבר השולח את ילדיה למות במשחקי המוות הגבריים. מחאה זו גם תזכה לגיבוי ושת"פ מצד הגבר הנאור, הליברלי, באשר הוא.
לכן כל כך חשוב ה- #גםאני האמיץ של כל אחת ואחת למלוא כל הארץ ותבל-רבה.
כן, #גםאני.
[פרספקטיבה מעניינת על האנרגיה הנשית המתעוררת – ראו נא כאן]

 

לבחירתכם - שתפו נא