ראש חודש אייר

 

ראש חודש אייר

פפ שיבולים ירוקות

מדיטציה חדשה לחודש אייר

(התקבלה בהתכנסות ראש חודש אייר תשע"ו של קהילת שצ)

מדיטציה זאת מאפשרת לנו את קבלת האנרגיה הייחודית של חודש אייר. המדיטציה באה ליצור תשוקה והתכוונות למשיכת האור הקוסמי והיא גם מפנה אנרגיה קודמת, שנצברה במשך היום או יותר מיום, על מנת לתת מקום לאנרגיה "טרייה" – שלפי חוק הזרימה האנרגטית היא המזינה אותנו באופן הטוב ביותר, בריתמוס של ריקון ומילוי שוב ושוב.

נתחיל בנשימות של אור, ובנשימות עמוקות נאיר את הגוף כולו. נפתח את עלי הכותרת של כתר הראש, כיפת הראש, בהודיה (נפתח אותם לאט כדי לאפשר הודיה ארוכה) וננשום אלינו את סליל האור הנצחי, המגיע ממרחק בל ישוער מן המקור הבורא ומקיים את היקום כולו. נראה כיצד הראש מואר והצוואר, השכמות והזרועות, הגוף המרכזי והרגליים ונסיים בהתמקדות בהארת הלב.

כעת נראה כיצד הגוף הפיזי הופך להיות גם גוף של אור, ובכך נאותת לאמור: זוהי הבחירה שלי להיות באור של אנרגיה עוצמתית וחזקה, להעלות את התדר ולאפשר לעצמי התרחבות ופתיחות.

כעת נדמה להציב מעל לראש (בגובה של המרחק ממרפק היד אל קצה האצבע המורה) את האות אל"ף (בדפוס) ונעביר אליה, להחיותה, נהר של נהרה; נאיר אותה באור יקרות וניתן לה להסתובב על ציר דמיוני שעובר לאורכה.

כעת אני חווה את עצמי למולי, כמו למול מראה, רואה את מלוא קומתי המוארת ואת האות האל"ף שמעליי, שבאה לייצג את החד' ואת האחדות, אחדות הכל בכל, ואת ה'אחד' שהוא בתוכנו ומחוצה לנו, עד אינסוף; גם אל"ף של אינסוף כאן.

וכעת, אפשר תוך כדי הסתכלות במראה עצמי הנשקף אלי ממולי, לחוות את הראש ואת הצוואר כאות יו"ד. הדבר אפשרי ביתר קלות אולי בהטיה-לרגע של הראש שמאלה.

ננשום אור אל היו"ד להעצמתה ונכתוב כעת בגוף עוד שלוש אותיות: ה"א ולאחריה וא"ו ועוד ה"א, כך שבגוף הפיסי נטמיע בארבע האותיות את 'שם השם': י' ה' ו' ה'.

הה"א הראשונה, נרשמת בקו המאוזן המתחיל מן הכתף השמאלית ומושך לכתף ימין; הקו המתחבר לכאן ויורד למטה מוטמע בזרוע ימין עד קצה האצבע האמצעית בכף-היד (נוצרה צורת 'ריש'). מזרוע שמאל נוריד את הקו האנכי השני, הקצר, של הה"א, מן המרפק אל האצבע האמצעית בכף יד שמאל (קו האור בצד שמאל חסר מעט ביחס לקו ימין, גם כדי לסמל את העדפת הימין – קו החסד).

האות וא"ו מתחילה בבית החזה למטה, באיזור הלב, מושכת את ראשה מעט מצד שמאל-הלב, ויורדת לאורך כל הגוף המרכזי.

הה"א השנייה מוטמעת, בקו אור מאוזן, מהמותן השמאלית למותן הימינית, ומקו המותן בימין מוטמע קו האור האנכי לאורך הרגל עד לעקב רגל ימין (בהדמיית דמותי אני במצב עמידה, גם אם המדיטציה נערכת בישיבה או בישיבה מזרחית). בצד שמאל, נוסף כעת הקו האנכי הקצר יותר, מן הברך לעקב רגל שמאל (קו האור, כאמור, בצד שמאל, חסר מעט ביחס לקו ימין, גם כדי להעיד על נטייתי ימינה, אל קו החסד).

כעת על המסך הפנימי – מעין מראה למולי, אני רואה כתוב באותיות של אור, בתוך גופי: יו"ד מהראש, ה"א בקווי הכתפיים והזרועות, וא"ו מאיזור הלב ומטה עד סוף הגוף המרכזי, וה"א שמחברת את שתי המותניים ומושלמת באמצעות הרגליים.

על המסך הפנימי אני יכולה לראות בגובה, את האל"ף שכתבתי מעליי, וכעת אני מאפשרת לי'ה'ו'ה' שבתוכי, לעמוד על מעין קו, שמייצג את הרי"ש, בשמו של חודש אייר, כשהרגל של הרי"ש מושכת עמוק עמוק, לתוך האדמה ובכך מחברת אותי אליה ונותנת לי את האנרגיה שלה גם-יחד. בסך-כל הדברים אני רואה כעת את שם ה'שם' בגוף, את אל"ף למעלה ואת רי"ש למטה, ואני קוראת את שם החודש, אייר, כפי שהוא נכתב בעיניי רוחי בגוף-חומר ומלכדת את הרוח עם החומר.

כך רשמתי מעלי, מתחתי ובגופי – 'אייר': (אל"ף) א – (יו"ד יו"ד כייצוג י' ה' ו' ה') יי – (רי"ש) ר.

כעת ניתן לומר: אנא אלהים ברוב חסדך, המצא לי ריפוי והחלמה בכל תחום ומישור של חיי, בגופי ומחוצה לו (על הריפוי הפוטנציאלי בחודש אייר ראו-נא כאן ברשומה הבאה).

לסיום, נרשום את אותיות חודש אייר, פ"א ו-וא"ו, על המסך הפנימי, בהבנה שאלו הן אותיות החודש הממזגות ומאחדות את הניגודים, את הסגור (פ"א) עם הפתוח והמחבר (וא"ו החיבור). לחתימת המדיטציה ניתן לנשום את המסך הפנימי לתוכי, ולסיים באמירת ה'שמור': "וכך הוא".

תודה למקליטה-מתמללת.

אתרי הזמנה לרח אייר 2013

על חודש אייר

כידוע, מתחלפות בכל חודש איכויות ה'טל' – האנרגיה הקוסמית המגיעה לכדור הארץ, אנרגיית הצ'י הסולארית. מהמלה "שמש" נגזרת המלה 'להשתמש' – אנחנו משתמשים בשמש והשמש משמשת אותנו.

האנרגיה הקוסמית, המגיעה ממקור כל המקורות, מועברת באמצעות קרני השמש. אנרגיה זו עוברת מדי חודש, טרם הגיעה אלינו, פילטר מתחלף המכונה 'מזל' (מערך מסוים של כוכבי השמיים). מתחילת חודש אייר אנחנו נכנסים כידוע למערך מזל שור. לכל מערך כזה יש שם עברי עתיק יומין, המעיד על האנרגיה הספציפית של החודש. השור עשוי להעלות בדעתנו את האנרגיה האופיינית לאייר, לכשניזכר בביטוי "בריא כשור"…

מזל שור מאורגן מסביב לכוכב הדומיננטי שבו – כוכב נוגה. מאפייניו האנרגטיים  מאפשרים בעיקר כוחות של קרקוע, של השבחת החומר וצורותיו, באדם ובכלל הנבראים על כדור הארץ

השם 'אייר' נגזר מהמשמעות הקדומה, הבבלית, של המושג 'אור'. ואכן, 'אייר' הוא חודש של אור חזק, המתמקד בריפוי ההוויות הגשמיות שלנו

"אני ה' רופאך"- הוא הצהרת החודש אייר במעין מדרש-שם, לפי ראשי התיבות שנוצרו מן הפסוק המקראי המדבר על ריפוי האדם על ידי האל. כל ישות, ובכללה האדם, מקבלת, ביממות אייר, אנרגיה של התעצמות. האנרגיה מביאה לאדם החלמה ממצוקותיו, בגופו וברוחו. הדגש כאן הוא על הרוח היוצרת את החומר בכל רגע ומביא ריפוי וסעד לגוף-חומר.

'חומר' – היא מלה שאותיותיה מרמזות לכך שבכל חומר יש רוח, משום שאותיות 'חומר' הן אותיות 'רוח' בצירוף מ"ם, האות המציינת את יסוד האדמה-חימר-חומר, ולפיכך משמעותה הנסתרת היא 'הפרדה' (ההפרדה, הסלקציה – נמצאת בכול מה שנברא או נוצר בחומר). ובאמת, ניתן לחוש בחיץ (בהפרדה) שנוצר לרגע בינינו לבין העולם, כאשר הוגים את האות מ"ם, וסוגרים לשם כך את כול הפה לגמרי.

נושא 'הרוח שבתוך החומר' הוא ההיבט המרכזי של אייר, כולל כוחות הרפואה והריפוי המוכנסים לתוך החומר. לפיכך, בכוונת המכוון אנחנו מכניסים בתודעה את הרוח לחומר, ומאפשרים לעצמנו לראות שילוב זה בכל נמצא על כדור הארץ, כשאנחנו באים איתו במגע. כלומר, מומלץ להכניס לתודעתנו את 'הרוח הגדולה של היקום' לכול מפגש שלנו עם הדומם, הצומח, החי או המדבר.

האדם המודע לעוצמה של חודש אייר, יכול לחולל פלאים בגופו, בעצמים ובאנשים סביבו, על-ידי זה שהוא מעניק להם, במחשבה, את תשומת הלב שיודעת שהדברים החשובים באמת נסתרים מעין בשר ודם, אבל הם קיימים, וראוי להבין אותם ולהתייחס אליהם. למשל, כאשר אני מסתכלת על מכונית, אני יכולה לחשוב על רוחם של בני האדם שיצרה אותם ואף להודות לקיצורי הדרך שהמכונית מאפשרת לי. חשוב  לזכור, במהלך ראיית הרוח בחומר, שהכל אחד, הכל אנרגיה אחת. ואף כי למראית-עין הדברים נפרדים זה מזה, בשורש הדברים כולנו אחד. וכך גם כל בני האדם, למרות שיש להם צורות שונות ומהויות נפרדות-לכאורה.

תת זריחה אור

הרפואה באייר, מתרחשת באמצעות החדרה של אור ה'אחד', הנכנס ביתר שאת מתוקף ההכרה בו, נטמע בי ומבוטא בי במחשבה, ברגש בדיבור ובמעשה. זוהי חדירתו של המטאפיזי לתוך הפיזי. הדבר מתוגבר אצל אדם היושב ופותח את כיפת הראש שלו בעיני רוחו: עלי הכותרת נפתחים, ספירלת אור נצחית וקבועה מתעצמת ונכנסת הודות לתשומת הלב, וכך אפשר לחוות את מקור כל המקורות, את תודעת-העל, שהיא לחלוטין בלתי נגישה לנו, אבל אנחנו משערים ומאמינים שהיא קיימת.

כינויו של חודש אייר הוא "ירח (חודש) זיו". 'זיו' פירושו 'זוהר אור'. במילה 'ריפוי' חבויות שתי אותיות, שתי אנרגיות, לפי ספר יצירה,שהצירוף שלהן מבטא ריפוי. האנרגיה הכפולה של חודש אייר היא, לפי ספר יצירה, האנרגיה של האות פ"א שמייצגת את כוכב נוגה, ואנרגיית האות וא"ו המייצגת את המערך כולו.

פ"א ו-וא"ו הן אם-כן שתי האנרגיות המרכזיות באייר. לאות פ"א יש ציין אנרגיה של התכנסות: יש כאן דימוי ויזואלי של מעין-'חדק' הפונה פנימה. לפיכך, זוהי בעיקרון אנרגיה של הפרדה. האות וא"ו היא אות הקו המאונך, המסמל את השתלשלות האנרגיה הקוסמית ממקום גבוה לנמוך. וא"ו החיבור מחברת בין שמים לארץ, והיא גם מהווה את הקישור בין ה-ה"א הראשונה לה"א השנייה, בשם המקודש.

פ"א היא אם כן דימוי של התכנסות פנימה, אך כדי לבטאה עלי להוציא אויר החוצה. יוצא איפוא כי אות זו מבטאת סוג של לקיחה (נשימה) ונתינה (נשיפה), וזהו מעין-סוג של שותפות ואחדות – ביני לבין עולם החומר, עולם ההפרדה. וא"ו – מציינת לעומת זאת אחדות ביני, בארץ, לבין העליונים ש'בשמים'.

יוצא אם-כן שפ"א ו-וא"ו הן אנרגיות מנוגדות ומשלימות כאחת. פ"א – להדגשת המימד שלנו – בגובה העיניים, כאנרגיה המתגברת טיפול במימד הפיזי; וא"ו – כמחברת בין הפיזי למטאפיזי. שתי האנרגיות יוצרות, מטאפורלית, חיבור (אופקי) ביני לבין העולם, וחיבור (אנכי) שלי, מן הארץ עם ה"שמים" מעלי.

תובנות יסוד בחוכמת הנסתר מבארות שחודש אייר הוא חודש המחשבה, ההרהור, ולכן גם חודש המדיטציות. זהו משך הזמן שבו אנחנו מוזמנים להתרענן ולרפא רבדים בתוכנו, שאולי הזנחנו, כאשר אנו קשובים לרוח ולחומר, שהם 'אני' במורכבותי.

היות שאייר הוא חודש של מחשבה, עלינו להקפיד על ניקיון המחשבה ועל מחשבה מבריאה של הגוף. אנחנו יכולים להבריא את עצמנו באמצעות מחשבה שתחווה את הגוף כבריא, ובאמצעות הדמיה שתעביר את אור-הבריאה-והבריאות למקום שרוצים להעצימו בגוף ובנפש. כמובן שגם בשאר ימות השנה אנחנו נקראים לחשוב בעוצמה ובזהירות.

באייר רצוי לנו להיות במצב של ניטור קבוע של המחשבה, על-מנת לבטל כל מחשבת הפרדה, להעלות את התדר, להישאר פתוחים ולקלוט את אנרגיית אייר לתוכנו.

אנרגיית אייר באה לתמוך באדם בריא, המקיים את המטריצה האנושית של הבריאה בגוף הפיזי, בדומה לצמח בריא המממש את הפוטנציאלים שלו בתנאים מיטביים. לשם כך ראויה מחשבה נקייה ואחדותית ביני לבין עצמי, והדדיות של אחדות ביני לבין באי העולם. מחשבת הנתינה והמחשבה שמאפשרת הבנת עצמי כיסוד נצחי בתוך גוף חולף – ראויות ורצויות.

בחודש אייר כדאי לטפל גם בכל ההיבטים של הגוף שלנו, ויש המרחיבים את מושג ה'גוף' לבית ומסביב לו, וגם ל'בית הנוסע' – המכונית.

אייר עלול להפוך לחודש קשה למי שמחשבתו אינה נקייה, אם הוא יטה בלא-ידיעתו את האנרגיה של האור החזק למימוש מחשבה שאינה 'אחדותית'. במקרה של אדם בעל תדר נמוך, תתגבר עוצמת אייר כיוון זה בתוכו. לכן, כשיש בדל מחשבה שלילית בכל תחום, רצוי שנבטל אותו לאלתר. ניתן לראות את המחשבה כאילו היא משפט הכתוב על לוח פנימי; נעביר שלוש פעמים איקס של אור עליה, לביטול, תוך אמירת "בטל ומבוטל". אפשר גם לומר: אני לא בוחר למגנט אור מעצים למחשבה זו.

אכן, חיים ומוות ביד המחשבה שהדיבור מבטא אותה, כשהפה מממש אותה. בהתאם לכך נדגיש שככל שאנו מצליחים לערוך בקרה על המנגנון החושב, אנחנו זוכים ליותר אנרגיית ריפוי והעצמה. נוכל להצליח במשימה לא-פשוטה זו כאשר ניתן לרצון המובהק שלנו, לזכות בבריאות גופנפש טובה, להנחות אותנו, ונבקש, מתוך אמונה וענווה לקבל את אור הריפוי לאורך החודש כולו.

בחודש אייר הצבע השולט הוא הירוק, צבע החמלה והחלמה, ומומלץ ללבוש בגדים ירוקים ולהתנזר מבגדים שחורים. רצוי לערוך את מדיטציית החודש בטבע או לנוכח צמחיה כלשהי. לאורך המדיטציה נזכור שהאנרגיה הספציפית לחודש אייר, שאנחנו נושמים כנשמות בגוף, היא אנרגיית הרפואה, הבאה אלינו לשם יצירת החלמה כשינוי, וריפוי – כתיקון.

חודש מרפא ותומך נפש-גוף – באמצעות בחירות של אור ואחדות – הוא אכן 'ירח זיו' זה.

הזמנה לרח אייר תשעו

 

לבחירתכם - שתפו נא