ראש חודש חשון

 

ראש חודש חשון

חודש"צ – חשון תשע"ח

 

על גלי האנרגיה של חודש חשון

אותיות-אנרגיות החודש, לפי חכמת הנסתר העברית, הן נו"ן ו-דל"ת. הכוכב השולט הוא מאדים (אות-אנרגיה דל"ת). לחודש חשון הגשום יש גרעין אנרגטי ייחודי שאין בשום חודש אחר. זהו גרעין קשה של אנרגיית דין, אנרגיית הפרדה. השם הלועזי של מאדים הוא מארס, הידוע גם כאל המלחמה. מאדים – על שם צבע הכוכב האדום כדם, ומכאן נמצא קשר אסטרולוגי בין שליטת מאדים לבין האנרגיה ההפרדתית על כדור הארץ. כוכב המלחמה מארס ידוע כבר בעולם העתיק כמשפיע מאוד בחידוד קונפליקטים, ולכן לאורך כל החודש עלולים להיות אירועים של סכסוכים.

אתר רח טבת

המזל (האנרגיה של כל מערך הכוכבים בחודש זה)  של חשון הוא מזל עקרב. כבר בספר יצירה נמצא ביאור המדגיש שיש במילה 'עקרב' עטיפה של חסד להיבט של דין. באמצע המלה עקרב – 'קר', שבדרך-כלל מייצג משהו חסר חיים. ע"ב הן העטיפה האלוהית המגוננת – לפי ע"ב שמות האל.

כשאנרגיה של הפרדה, ולכן גם של סכסוך, עימות, מלחמה, אגו –  נכנסת לאדם המצוי במצב רוח שלילי, היא עושה בו שמות. ומדובר לא רק לגבי שנה מסוימת, אלא בכלליות. אדם שנמצא במודעות רוחנית ומכיר את אנרגיית חשון – עושה כביכול תנועת הדיפה בהימנעו משליליות. יש לבחור: האם להגיב בתוקפנות או בשלווה. חשוב לא להיגרר לעימותים – לא להיכנס לשפיטה, טינה, ביקורתיות, רכילות, קנאה…. כל החודש מגיעה אנרגיה של דין שבאה לאזן את אנרגיות החסד שהגיעו מאמצע תשרי (יום כיפור) ואילך. כזכור, חג סוכות ידוע בתור חג של חסד, שיורד כסוג של טל. יממת ראש החודש חשון נתפסת כיממה הקשה ביותר לאורך כל השנה.

כדי לערוך תיקון אישי ברמה גבוהה ניתן להתמיר את האנרגיה מדין לחסד. אפשר לנשום אותה בשרעפת יומיומית מכתר הראש ולהזרים אותה אל כפות הרגלים תוך כדי פתיחת את כתר הראש בתשומת לב: מעבירים במחשבה למסננת התלויה מעל לכתר את אותיות החודש עם הודיה עמוקה. נוצר פילטר חיובי של הודיה לאנרגיית הדין הנכנסת לגופי האדם השונים. האנרגיה עוברת התמרה של חסד, כשמקבלים אותה באהבה והודיה. כשהיא זורמת באדם – יש "המתקה" של הדין, שהוא ה"מרירות" (כדברי מקובלים וחסידים). לכן חשון נחשב למר-חשון, האנרגיה מרה. עלי הכותרת בכתר הראש של האדם משמשים מעין פילטר של אחדות – המתקה, וזה מאפשר לאנרגיית המרירות להתמתק. ("להמתיק את הדינים", פירושו לקחת אנרגיה של דין ולהפכה לאנרגיה של חסד).

"להמתיק דבר בשורשו" – פירושו להפוך ממינוס לפלוס. למשל, שורש מינוס הוא איבה. ההמתקה יכולה להיות אהבה. בסך הכל הה"א מחליפה את היו"ד…

אצל אנשים שיש בהם הפרדה יתירה, אנרגית מר-חשון תוסיף ותחולל יותר הפרדה. אך אנשים במודעות רוחנית יכולים ללמוד להמתיק אותה ולהפוך אותה לטובתם, להעצמה בחודש זה.

אנשים שנולדו בחודש חשון – מרגישים שיש להם שיבושים לא קלים לתקן. סמל חודש זה הוא המים, שיכולים להביא להרס וחורבן – או לשגשוג ולהגנה (מי שפיר). חיים והרס – שני פוטנציאלים אלה נמצאים בחודש זה. זהו חודש של עבודה קשה במודעות רוחנית כי אנו אמורים להקפיד ולפעול בנוגע להתמרת האנרגיה ההפרדתית. זה מאתגר כי אנשים סביבנו עלולים לאתגר אותנו בעניין זה, היות שאצלם דווקא אנרגיית הדין של חשון מהדהדת לכיון הלא רצוי.

לאותיות החודש יש אפקט חיובי כאשר אנו כותבים אותם לנגד עינינו ומאירים אותן – אנו ממגנטים את האנרגיה כאשר אנו מחזקים אותה בתוכנו -חשוב למדוט עליהם כשהן נ"ד ולא ד"נ. הצירוף ד"נ מאזכר בעומק המחשבה דין. נ"ד – נחשול גבוה של מי אור – ממגנט אור, ולא חשכה. מאוד חשוב לנקות את הראש משליליות. אם צצה מחשבה שלילית יש לבטל אותה ולהעיף-לנשוף אותה כמו עשן סיגריה.

חשון עלול להיות חודש של נפילות מכל הסוגים. הוא שייך לרשימת החודשים היותר-קשים. חשון-בגימטריה 364 – "היום החסר" הוא היום בו כמעט אין חסד בעולם – וזהו ראש החודש חשון.

אנרגיית החודש היא אם כן מאוד חזקה. זה עובד לטובתנו כשאנו מתמירים אותה לאנרגיה חיובית. מי שיש לו שיבוש של חוסר אסרטיביות – חשון הוא החודש לתקן, ולהפעיל אנרגיית דין שמתמתקת בשורשה. פשוט יש לנשום אנרגיה זו, להתמיר אותה לחיוביות ולתעל אותה לאסרטיביות, תוך הקפדה שאסרטיביות זו תשרת גם אנשים אחרים.

למה אנרגיה של הפרדה כה חיונית? הפיזי, החומר, זקוק לאנרגיית הפרדה – כל דבר בעולם החומר נפרד מחברו. בעולמות מעבר לחומר – הכל מתאבך זה בזה. כדור הארץה"א, כמו גוף האדם, זקוק לאנרגיה של הפרדה. אם יודעים זאת, אנו נערכים לקבל אנרגיה זו באופן שלא תפגע בנו.

אנרגיה של דין היא אנרגיה נקבית. צד שמאל לפי אילן הקבלה הוא נקבי, וצד ימין הוא זיכרי-צד החסד.

עיקר העימותים בעולם הם לא פוליטיים, אלא יותר בין אמונה לאמונה, שזה בעיקרון תפישת עולם הפרדתית-יותר מול תפישת עולם אחדותית-יותר, ולכן גם הקונפליקט העז על כדור הארץ הוא בין גבר (אוריינטציה של יותר-הפרדה) לאישה (אוריינטציה של יותר-אחדות). מכאן דיכוי האישה שהוא במקורו דיכוי הגבר את הרכיבים הנשיים שבו. הסכסוך האנושי מקורו פנימי: בין יצר טוב ורע. סכסוך פנימי זה מוקרן החוצה למערכות יחסים. הרבה פעמים יש "חגיגות"בין יצר הרע של הגבר לבין יצר הרע של האשה. לפעמים התאהבות היא כה עוצמתית כי יצר הרע של השניים מצא שפה משותפת ובקרוב, לאחר היכרות-דבש ינסה להורידם מדרך הישר. (יצר הרע=גוף הכאב).

בחודש חשון, כידוע במסורת הקבלה והחסידות, נפטרה רחל אימנו (י"א חשון). זה גם תאריך לידתה. היא נפטרה בלדתה את בנימין. השם רחל הוא אחד הכינויים הנפוצים ביותר למהות האלוהית-הנקבית האוניברסלית והלאומית של ישראל: זה אחד הכינויים של שכינת ישראל. רחל היא סמל הנשיות וגם סמל האמהות. ההבנה היא שבנימין נולד בעיצומו של חודש קשה זה, ויעקב אביו העביר אותו מהשמאל (=דין, שם נרדף לקושי) ימינה, בכנותו אותו  "בן-ימין". בקבלה 'שכינה' היא רחל, ויעקב- תפארת. 

שורש ש.מ.ח הוא גם בשיכול אותיות שורש המלה 'משיח'. כשמדברים על משיח – מדובר על איזון. המושג 'ימות משיח' פירושו שסך-כל האיזונים על כדה"א הוא גבוה. להיות בשמחה פירושו להיות באיזון, משום שהאנרגיה בעולם היא כ"כ קשה והפרדתית, עד שכשאדם נמצא באנרגיה של שמחה יש מיתון של אנרגיה זו (מושך לאמצע…).

אדם מאוזן כאשר האנרגיה הנשית והגברית שלו מאוזנות. זו אחת הבעיות המרכזיות של חברות בלתי מפותחות. הגברי מפחד מהנשי – מהרגש, ולכן אינו מאוזן. חברות כאלו חיות עם קונפליקט מתמיד ("מכורות לקונפליקט" – למשחק קרבן-מקרבן) וקונפליקט גבר-אישה מפרנס את הצורך הזה שלהן לשמור על עימות מתמיד.

בחשון נוכל לפתח את האיזון שלנו, להתמיר את אנרגיית דין לאנרגיית חסד, לתת לצד החבוי שלנו מקום על-מנת לאזן את עצמנו. כאישה – יש ביכולתי לשאול איפה אני מביעה את הצד הגברי שלי (עשייה ופעולה בעולם הצורה – ממוקדת, אסרטיבית), ולהפך: כגבר, להפוך נוקשות גברית, לעתים, לרכות ורגישות, קשב וקבלה. 

להמתקת אנרגיית הדין של חודש חשון ניתן כל בוקר להביא כאמור אנרגיה של הודיה לכתר יחד עם נ"ד, ולבקש-להורות שתהיה שם כל היום!

רח חשוון

 

 

 

לבחירתכם - שתפו נא