ראש חודש טבת

 

ראש חודש טבת

חודש"צ טבת תשע"ח – ניוזלטר קהילתי

אתרי ראש חודש טבת

כוונות טובות, איזון ומתינות

עם כניסת חודש טבת – עדיין בתוך ימי החנוכה, היומיים של נר שביעי ונר שמיני, אנחנו מקבלים, מצד אנרגיית ה'גבורה' ב'שמאל' (הצד הדומיננטי באנרגיית החודש הזה) – אסרטיביות מבורכת, תעוזה, נמרצות עשייה ועוד. זהו חודש שנחשב לחודש "מסוכן" בעיקר משום שהאנרגיה העוצמתית הרבה שלו עלולה לפגוש בנו אנרגיות שליליות ולהגדילן. 

כאשר אתה פועל (מחשבה, רגש, דיבור ומעשה) בכוונות טובות – אנרגיית החודש מתהפכת לטובתך. גם השם משתנה ונעשה חודש טובות (ט.ב.ת. עם שני חולם-חסר –ניקוד משנה משמעות). כאשר אתה פועל בלא הדגשת הכוונה הטובה, אנרגיית החודש עלולה לחזק את מה שאתה חווה בעצמך כשליליות שלך.

אחרי חנוכה הולכת ונחווית קיצוניות. לכן טבת הוא חודש של ניקוי וטיהור. טבת לוקח אותנו למקום של אנרגיה מותנית: לפי מה שיש בהילה שלך, בראש שלך, בדיבור – כך אתה עולה יותר, לפי המתמגנט אליך, ולהפך. האנרגיה המיוצרת על-ידך מודגשת פי שבעים ושבע בטבת. לפיכך חכמים מרמזים לנו על כך שבחודש זה, בהתאם לשם שלו – יש להדגיש כוונות טובות.

טבת הוא חודש מצוין להתפתחות של שפע פיננסי, אבל רק במידה שאתה עושה את ההשקעה שלך מתוך כוונה שהיא מעבר להתעשרות, כשאתה מבקש כסף על מנת להגדיל את הרוח, ואז אתה רואה ברכה בפן הזה. הבקשה היא לקבל על-מנת לתת, וחשוב לזכור זאת ובעיקר להתכוון לכך.

אנשים רבים מבקשים להגדיל את חשבון הבנק שלהם, אבל לא מצרפים לכוונה זו את הכוונה החיובית – לאזן את העיסוק בחומר עם המחויבות העצמית לרוח, לעולם הפנימי הרוחני. בדרך-כלל אנחנו רוצים יותר כסף כדי לחיות יותר ברווחה ולאפשר לבני משפחה כל מיני אפשרויות, והרצון הזה עלול לעגון מבלי משים אך ורק בתחום החומר.

כלומר: בטבת יש אנרגיה של התפתחות, עשייה, שגשוג, שפע – בתנאי שעמוק בלב אנחנו מייעדים, בכנות רבה (!!!), את השפע הזה גם להיבטים של רוח ולא רק של חומר.

הוא הדין לגבי מלחמה ושלום. אם האנרגיה שלנו היא אנרגיה שמתכוונת לשלום – נגדיל את השלום. כאשר סך האנרגיה הקולקטיבית במדינת ישראל היא אנרגיה של פחד ורצון להפריד וליצור גבולות-חומות נוקשים, האנרגיה של טבת תתמוך בכך, ולהפך.

אותיות החודש עי"ן ו-בי"ת רומזות לשני היבטים אנרגטיים חשובים. הצירוף שלהן מעלה תזכורת לכינוי האל שהוא "בן עב (72) שמות".

האות עי"ן – אנרגיית מזל גדי  

האות בי"ת – אנרגיית כוכב שבתאי (הדומיננטי במערך גדי). זהו כוכב מאוד איטי ויחד עם זאת הוא מעניק אנרגיה של בסיס טוב המאזן בין אחדות להפרדה.

ספר יצירה העתיק, שמדבר על האנרגיה של האותיות בהקשר של החודשים, אומר שהאיבר בגוף הקשור בחודש זה הוא הכבד, שמייצג את החומריות-גופניות של האדם אך גם את הנפש ב'גופנפש' ("הדם הוא הנפש").

חודש טבת הוא חודש טוב לטפל בהקשרים שונים של בריאות, רק לדוגמה: אם משכתי ולא הלכתי לטיפול שיניים, עדיף לעשות את זה בחודש טבת.

עי"ן – היא אות ש"יושבת על הקרקע"; "עין" כידוע זה גם 'מעיין' (כמו עין יהב – המעיין של יהב, וכדומה). הכוונה שזה משהו שנובע מלמטה ומדגיש את ה"למטה" – החומר. אנשים שיש להם עי"ן בשם שלהם, הם אנשים שיש להם יחס מיוחד, קיצוני למדי, לכאן או לכאן, להיבטים של חומר: הם עשויים להחשיב את החומר או שהם מאוד מזלזלים בחומר; או שהם מסודרים או שהם מפוזרים. שתי זרועות העי"ן יוצאות מ"הקרקע" לשני כיוונים שונים.

בי"ת – שייך לבית, לחומר ההישרדותי במיידי.

מדיטציה על הצירוף של אותיות (אנרגיות) החודש – ע"ב – נותנת תחזוקה אסרטיבית, נחושה, מוקפדת של החומר – של הגופנפש, לבריאות הגוף ובריאות הנפש.

כאשר אדם מאוזן בגופנפש הדבר ניכר בכוונתו לקבל על מנת לתת לאנשים סביבו (בני משפחה פחות נחשבים בעניין זה, כי בנתינה להם אתה כאילו נותן לעצמך).

בטבת מוזרמת אנרגיה של אש ('שמאל' בקבלה). עם זאת הרי חודש טבת הוא חודש של מים – יורדים בו בדרך-כלל גשמים. ואכן, שני היסודות באים לאזן זה את זה: יסוד האש (גבול ומידה!) מתאזן עם יסוד המים (זרימה חופשית!).

כמו בכל חודש אנחנו אמורים לשמור גם בחודש טבת על ריסון פנימי ואקטיביות מהולה בקלילות. אנחנו יכולים לגלוש נמרצות על גלי החודש בעשייה רבה, להיות יותר פעילים בהכנסת סדר בבית ומחוצה לו, לסיים עסקים לא גמורים. אפשר לגמור בטוב את חודש טבת, כשהכוונה טובה בכל פעולה ואין שת"פ עם גוף הכאב – ההפרדה.

אפשר וחשוב בטבת להגיע לסיום של WIN WIN בכל משא ומתן.

בהכללה נאמר שראוי החודש להקפיד ולפעול במיזוג, או באיזון, שני הצדדים שבנו – האחדות וההפרדה – כך שנקבל "אחדות שנייה", אחדות הניגודים; מעין מה שנקבל מאחדות צבעי כחול ואדום (בדימוי האחדות לגוונים): הצבע הסגול. האיזון והמתינות – הם שם המשחק, והכל – לטובות!

*

י' בטבת תרל"ג – 9.1.1873  – מועד הולדתו של חיים נחמן ביאליק  [תוספת מ-22.8.2017]

לקריאת הרשומה מאת שוש צ' על-אודות גילוי מדהים בשיר "הכניסיני תחת כנפך" של ביאליק, ראו נא כאן

 

לבחירתכם - שתפו נא