ראש חודש תשרי

ראש חודש תשרי

חודש"צ  תשרי תשע"ח

%d7%a9%d7%a6-%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%98%d7%95%d7%91%d7%94

בהתאם למסורת הסוד העברית – נולד אדם הראשון בסמוך ל-א' תשרי ("ראש השנה"). חגיגת ראש השנה היא אם כן סיפור-מיתוס המציין מעין חגיגת יום-הולדת של המין האנושי כולו, של כל ניצוץ נשמה שיצא מ"גוף האור של אדם הראשון" ונכנס לגוף-אדם.

ואולם לא רק את יום ההולדת הקולקטיבי שלנו אנו מציינים בראש השנה העברי, אלא גם את סוגיית פ.ל. – כבסיס השורש נ.פ.ל. – והכוונה לאכילת פרי 'עץ הדעת טוב ורע'. זוהי רק הדעת-כביכול, הדעת האשלייתית, הדואלית, המפוצלת ל"טוב" ול"רע". "אכילת הפרי" הזאת הולידה אם-כן את ה'נפילה' מגן העדן, שבו היינו 'מעודנים' בגופנו שהיה גוף-אנרגיה, כהוויה של רוח, ללא צורך בחומר כאכילה או בגד, ואת ה'ירידה' להכרה האשלייתית, השגויה, של החומר בעולמנו, כנפרד ותלוש מן הבורא, הכרה שהגורם לה מבוטא בסיפור הבריאה ב"בליעה" של אנרגיית ההפרדה – טוב מול רע.

הבאת הפיצול לפנימיות, לתוך ההכרה האנושית, כלומר, ראיית "טוב ורע" כניגודים שאינם ברי-חיבור, ש'נבלעה' פנימה, אם לפשט את הסמל של הבליעה, גרמה לדבוקת הענק, גופי האור של 'אדם הראשון' (על-פי מיתוס הבריאה), להתפצל לאינספור חלקיקיה, בסדר הדומה לציור "שורשים" משפחתי – עד לרמת ניצוץ הנשמה שבגוף.

לשם תיקון האשליה של הפיצול בתודעתנו, תיקון העולה בקנה אחד עם משמעות החיים על הפלנטה, המושתתת על תובנת ה"ניסוי-נסיון-התנסות" (כפי שנרשמה בספר נינו"ה), ראוי שנבין שביכולתנו לאחד את הניגודים בכוח המודעות הרוחנית קודם-כל בתוכנו-עצמנו.

אתרי פל ראש השנה

וכיצד נעשה זאת? – ובכן, בראש השנה ובחודש תשרי בכלל, ניתנת לנו ההזדמנות לכך. שתי האנרגיות העיקריות המתקבלות בכדור הארץ במועד זה, על-פי ספר יצירה, מאפשרות את התיקון הדרוש לנו בעניין הפיצול התודעתי. שתי אנרגיות אלה מבוטאות גם באנרגיית האותיות פ"א ו-למ"ד. האנרגיה של האות פ"א, לפי ספר יצירה, היא האנרגיה (וגם האות) שבראה את כוכב נוגה, השולט במזל (=מערך כוכבי) "מאזנים", מזל חודש תשרי. מזל מאזנים עצמו מבוטא בספר יצירה כאנרגיית האות למ"ד, שהיא האות המיתמרת אל-על – הגבוהה, תרתי-משמע, מבין אותיות הא-ב, על שום היותה לא רק חורגת מן השורה כלפי מעלה, אלא גם המאוזנת שבאותיות (שכן היא נמצאת כביכול, ויזואלית, גם בארץ וגם בשמים ומגשרת ביניהם).

התנהלותנו, הרצויה לנו, לשם השגת איזון ותיכלול הרכיבים המפוצלים שבתוכנו, בהנחתת רכיבי הפרדה בתוכנו ובהדגשת רכיבי חיבור ואחדות – מבוססת על חיבור תודעתי (באמצעות התבוננות) בתצריף אנרגטי סמלי – פ"ל – כלומר: בצירוף פ"א – הפונה (ויזואלית, לפי ציור האות) כלפי פנים (לפנימיות) עם למ"ד – הנפתחת למעלה ("למעלה"!). מחשבה מצרפת-מחברת זו עשויה לגרום לנו לשדרג את התדר הרוחני שלנו, ובכך לשדרג את חיינו בשנה הבאה עלינו לטובה – בהרבה!

%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%a8%d7%94%d7%a9-%d7%aa%d7%a9%d7%a2%d7%96-%d7%91%d7%97%d7%a0%d7%99%d7%90%d7%9c

%d7%a8%d7%90%d7%a9-%d7%94%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%aa%d7%a9%d7%a2%d7%93

מדיטציה לראש השנה – ראו-נא כאן

*

בין כסה (הלבנה המכוסה של א' תשרי)
לעשור (היום העשירי בתשרי – הוא יום הכיפורים)
נוהרים ומאירים
עשרת ימי תשובה.
"תשובה" – לאמור:
תשוב ה-וא"ו אל ה-ה"א
בשם המפורש הוא שם ה'אחד',
ובאדם –
תתאחד הנשמה עם הנשמה-הנפש,
כבעת הולדת האדם –
ל'אחד' פנימי
אינסופי…
 

%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%98%d7%95%d7%91%d7%94

 

על ראש השנה בפרספקטיבה רוחנית ראו-נא כאן

לבחירתכם - שתפו נא