חגים ומועדים
חוקים קוסמיים רבים של "תוכנת כדור הארץ", הנוגעים לאנרגיה המשתנה לפי גלגל המזלות, מחזור השנה וחילופי העונות, הועברו אלינו באמצעות חכמי ישראל והאומות השונות, לדורותיהם.
בהתבסס על אוצרות חוכמה עתיקה זו ובהתייחס לתוספות המצטברות וחוברות אליה ממקורות חדשים שונים, נצברו בידינו מידע, תובנות וקטעי הגות, לגבי חודש מסוים או חג שחל בו, ולגבי מה שעולה ובא מאנרגיית הזמן הייחודית ומסריה.
נקודת המבט הרוחנית על ראש החודש, או חג, מתבססת אם כן על מיזוג תובנות של המסורת העברית עם עקרונות המודעות הרוחנית בת העידן החדש. תפישה זו נסמכת על ההבנה הבסיסית שבכל זמן ומועד, בהתאם למערך גרמי שמיים ייחודי, זורמת אנרגיה מסוימת אל כדור הארץ ומזינה את כל נמצאיו בנגיעתה הייחודית. הבנתנו זו מוסיפה ואומרת שעל מנת ליהנות מקליטה מירבית של האנרגיה הספציפית החגה אלינו (בתנועה ספירלית) בחג מסוים, וכדי לשפר את יכולתנו להפיץ אנרגיה זו סביבנו, מומלץ לנו: ראשית, להיות במודעות למאפייני אנרגיית החודש או המועד, ושנית, לנקוט עשייה המתגברת את קליטת האנרגיה, בקדם-החג ובחג עצמו.
ראש-חודש הוא המועד בו נזרע הזרע של החודש כולו. ביממה המתחילה עם שקיעת החמה בערב, נמצא כבר כל "העץ"- החודש.
כאשר אנחנו מתאספים על מנת ללמוד מודעות עצמית ומודעות רוחנית, אנחנו למעשה מציבים את עצמנו ב"מקום", שעל פי הבנות שונות הוא מקום שמאוד ראוי לו לאדם להיות בו. מדוע? בעולם החומר הננו בעצמנו חומר-גוף ואנחנו עסוקים בחומר (לשם הישרדות ומעבר לכך) רוב הזמן. ההבנה היא שהיות שאנחנו עשויים גם מחומר וגם מאל-חומר ('רוח'), ראוי לנו לתגבר את היסוד שפחות מתוגבר, יסוד הרוח. לכן, למידה לתיגבור הרוח, היא למידה ראויה ונכונה.
ידיעת עצמנו-גופנו היא ידיעת החומר-ה'פיזיס', ואילו ידיעת האל-(על)-חומר, היא ידיעת ה'מטא-פיזיס'. אנחנו מכירים וחיים את רוב חיינו בנגלה-לעין, ובלימוד הרוחני אנחנו מבקשים להכיר את החלקים שלנו שנסתרים מן העין. "האין" הוא תמיד זה המוליד את "היש". הפיזי סביבנו ובתוכנו, ושהוא אנחנו, הוא היטל של ה'רוח' בכל היבט שהוא. כאשר אנחנו לומדים את הרוח של כל אחד ואחת מאיתנו, ואת 'הרוח הגדולה של היקום', אנחנו מתגברים את הרוח של העולם כולו. רוח העולם דינאמית וקשורה ברוחו של כל נמצא ונמצא בעולם הזה. ככל שאנו מרוממים את הרוח, אנחנו מאפשרים לעצמנו וגם לזולתנו – להתרומם ולהתרחב.
אנחנו אמורים להיטיב עם עצמנו על-ידי תיקון הרוח. בראש-חודש ראוי ללמוד 'תורה-אורה' (תורה רוחנית) ולברך מלכתחילה על כל החודש. בכך אנחנו מצטרפים למסורת בת מאות שנים של התקהלות ולימוד בראש החודש העברי.
חשוב להדגיש כי קריאת המובא כאן באתר ב'חגים ומועדים' לא יכול להוות תחליף להגעה למפגשי ראש חודש והתכנסויות לכבוד חגים ומועדים. להשתתפות בפועל-ממש יש חשיבות רבה מאוד, הן לגבי התפתחות המשתתף/ת עצמו/ה, והן בתרומה האישית להדהוד התדר הקולקטיבי של המתכנסים ומעבר לכך.